Gesetteld - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chasa - WaarBenJij.nu Gesetteld - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chasa - WaarBenJij.nu

Gesetteld

Door: Chasa

Blijf op de hoogte en volg

07 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo lieve mensen hier ben ik weer.
Even denken waar was ik de vorige keer gebleven, oh ja ik heb die iets minder leuke periode beschreven. Zo als beloofd ipv negatief nieuws nu alleen maar goed nieuws. Op zaterdag, afgelopen week, mocht ik dan eindelijk weg van mijn eerste onderkomen. Ik mocht naar een tussenstation ;) Het was een soort resort/bungalowpark voor studenten. In totaal bestond het complex uit 46 appartementen met ieder 2 slaapkamers, een badkamer, keuken en woonkamer. Ik heb ook 2 dagen in zo’n appartement mogen verblijven en ik zal je zeggen wat een luxe!! Ik wist dat ik verwend ben in Nederland maar het eerste onderkomen was gewoon kamperen en ja de mensen die mij beter kennen weten dat ik een echte kampeerster ben, dus niet. Nu kon ik eindelijk lekker voor mezelf koken, ik kon rondlopen zonder dat ik rekening moest houden met iemand en had gewoon alles voor mezelf. Ik dacht in het begin ik mis een tv niet maar het was toch prettig om even een lekkere zithoek te hebben met een tv. Het complex beschikte naast de 46 appartementen ook over een zwembad met bar. Ik heb even gezwommen maar helaas waren de weergoden niet met me en heeft het 1,5 dag flink gewaaid en geregend. Na 2 dagen lekker bijkomen van de eerste week kreeg ik het seintje dat ik over mocht naar mijn 3e onderkomen, als het goed is het laatste onderkomen tijdens mijn stageperiode. Het appartementencomplex ligt aan het waaigat, een mooi water aan de rand van het centrum. Het appartement ligt op de eerste verdieping boven een bar in aanbouw. Het appartement heeft 9 slaapkamers waar een tweepersoons bed, een kast en een stoel opstaat. Daarnaast hebben we een keuken met eettafel met prachtig uitzicht (zie foto), een loungehoekje, 4 wastafels, 2 toiletten en 2 douches. Ik ben hier dus op maandag heen verhuisd en er werd me verteld dat ik dan tm zondag alleen zou zijn en dat er dan een nieuwe bewoner zou komen. Alleen toen ik op dinsdag terug kwam van stage stonden er opeens allemaal, voor mij onbekende spullen. Het bleek al een nieuwe bewoonster te zijn. Het is een Duits meisje. Ze is erg vrolijk, sociaal en aardig dus dat klinkt wel al is het in de communicatie soms wat behelpen want zij spreek goed Duits en Engels maar ja mijn talenkennis is iets minder, laten we het daar maar op houden haha maar samen komen we er nog altijd aan uit. Vandaag komt nummer 3. Als het goed is is het weer een meisje en ja hoor geen Nederlands meisje maar een Surinaams meisje. Volgens mij dachten ze laten we er een multicultureel huis van maken. Op zich wel leuk en het sluit ook helemaal aan op mijn minor intercultureel werken hahaha. Ik kan meteen de geleerde dingen in de praktijk gaan brengen. Tot zover de berichtgeving over mijn woonsituatie. Dan stage. Samen met mijn stagebegeleider en stagegenootje hebben we maandag de kruidentuin van Dinah Veeris bezocht. Deze mevrouw is al jaren actief bezig met kruiden en is van mening dat medicatie niet goed voor ons is en dat in alle kruiden, dus ook bij ons het onkruid, dingen zitten die altijd wel ergens goed voor zijn. Het was een mooie, grote tuin (zie foto). We hebben een korte rondleiding gehad en onze stagebegeleider heeft nog het een en ander verteld. Verder zijn we op stage vooral bezig met het voorbereiden van een personeelsbijeenkomst om meer informatie te vergaren over hoe het personeel denkt over een belevingstuin en hoe zij denken dat zoiets eruit moet komen te zien. Daarnaast ben ik de laatste dagen vooral bezig geweest om een boekje te maken met alle elementen uit de tuin met voorbeelden en is mijn stagegenootje vooral bezig geweest om alle informatie te ordenen zodat er een advies aan de stichting geschreven kan worden. Dus we zijn lekker bezig, maar gelukkig hoef ik niet alle dagen. Meestal heb ik op woensdag vrij en dan kan ik in eerste instantie lekker uitslapen en verder kan ik gewoon doen wat ik wil want hoef dan met niemand rekening te houden. In mijn vrije tijd heb ik de buurt al een beetje verkend, al wat mensen leren kennen, naar een cafeetje geweest, in he centrum rond gelopen en wat winkeltjes van binnen bekeken en ik heb wat excursies gepland. Zo ga ik aankomende week een stadswandeling maken in Punda en Otrabanda , centrum van Willemstad, ik ga een museum bezoeken en ik ga deelnemen aan een fotowandeltocht door mijn eigen wijk Pietermaai. Daarnaast heb ik voor begin volgend jaar al een eilandtour geregeld zodat ik in ieder geval op 1 dag alle hoogtepunten van het eiland te zien krijg en dan kan ik later altijd nog naar een aantal leuke plekken terug gaan om er meer tijd door te brengen.

Tot zo ver de berichtgeving vanuit het bijna altijd zonnige Curaçao!

  • 08 December 2014 - 16:32

    Jan Vlemmings:

    De vele foto's werkten verhelderend, naast uiteraard de uitgebreide omschrijvingen erbij.
    Nou geen kniesoorberichten meer en alleen maar opgewekte vermaakverhalen, naast uiteraard stagemededelingen.
    Dit laatste toegewenst aan Chantal door Opa (jan vlemmings).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Nov. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 5611

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Op bezoek bij de Big Five en zo veel meer

22 November 2014 - 28 Januari 2015

Mijn eerste echte verre reis

Landen bezocht: