op de helft met stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chasa - WaarBenJij.nu op de helft met stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chasa - WaarBenJij.nu

op de helft met stage

Door: chasa

Blijf op de hoogte en volg

14 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi allemaal,
In de vorige blog schreef ik dat ik een tweede huisgenoot zou krijgen, maar helaas er is niemand op komen dagen dus we zitten nog gewoon met z’n tweeën. Op zich ook prima want nu is het lekker rustig en we hoeven alles maar met z’n tweeën te delen. De afgelopen week heb ik op zich veel dingen gedaan. Op woensdag heb ik deel genomen aan een georganiseerde stadswandeling door Punda en ik heb het Maritiem museum bezocht. De tour begon met het Maritiem museum. Ik dacht god weet hoe groot de groep is nou ik was alleen  De tourgids heeft me een rondleiding gegeven en hij heeft veel verteld over het museum, maar ook over het land zelf omdat hij zelf al ruim 20 jaar op het eiland woont. In het museum waren o.a. brokstukken van een gezonken schip terug te zien zoals kanonnen, het boegbeeld van het schip, servicegoed en overige apparatuur waar ik nu de naam even niet van weet ;) Na ongeveer een uurtje rond gekeken te hebben in het museum hebben we onze weg vervolgd naar het Wilhelminaplein in het centrum van Punda. Hier stonden opeens 8 personen die zich blijkbaar alleen voor de stadswandeling hadden opgegeven, dus de rest van de excursie bestond de groep uit 10 personen. Als eerste hebben we fort Amsterdam bezocht. Ik dacht zoals de naam doet vermoeden dat het een ruïne zou zijn, maar een het was een opgeknapt oud fort waar nu het gouvernement van Curaçao zit. Daarna zijn we door gelopen naar de pontjesbrug. Op dat zelfde moment lagen er net 2 mooie cruiseschepen dus dat was weer even indrukwekkend. We zijn over de pontjesbrug gegaan richting Otrabanda wat overkant betekend. Hier heb ik hotel Kur Hullanda bezocht dit is een mooi groot hotel/bungalowpark. Het is het vroegere slavendepot. Ze hebben op het parkje dan ook een museum waarin alle informatie terug te zien is over de slaventijd in Curacao. Het museum was dicht toen wij er waren dus hier moet ik nog maar een keertje voor terug. Daarna zijn we weer richting de pontjesbrug gelopen. Omdat één van de cruiseschepen weg ging was de brug open en moesten we met een veerpontje de het kanaal oversteken, ook weer een mooie ervaring. Weer terug in Punda zijn we onze weg verder vervolgd langs de drijvende Venuzulaanse markt. Dit zijn allemaal bootjes die 1x in de zoveel tijd richting Curaçao komen om hier wat souvenirs, maar vooral groente en fruit te verkopen. Vanuit de drijvende markt zijn we richting het Joodse synagoge gelopen, maar ook deze was dicht dus als ik die van binnen wil zien moet ik hier ook nog een keer voor terug. De gids heeft ons nog wat verteld over Punda en daarna was de excursie ten einde. En blij dat ik was haha ik was moe gelopen en het was bloed heet maar heb wel veel gezien dus het was de moeite waard. Donderdag en vrijdag heb ik vrij gehad omdat mijn stagegenootje ziek was, ze heeft de welbekende muggenziekte gehad en om de zoveel tijd is ze weer een paar dagen ziek. Ik heb deze dagen thuis verder gewerkt aan schoolopdrachten al is het soms verleidelijk om andere dingen te gaan doen. Zaterdagmorgen had ik weer een excursie nu een foto wandeltocht door Pietermaai, mijn eigen woonwijk. Ik heb bekende, maar ook nieuwe wegen bewandeld en heb veel gezien onderweg. Ik heb o.a. 2 scholen gezien, 1 kapel, 1 grote kerk, een begraafplaats, lokale huisjes en verschillende barretjes en restaurantjes. Tijdens deze wandeltocht heb ik ook een strandtentje ontdekt waar ik vandaag eens naar toe ben gegaan. Dit is een luxe tentje aan de zee met ligbedden en een zwembad. Hier heb ik lekker de hele zondag doorgebracht en dat voor nog geen €5,-. Verder komt Curaçao steeds meer in de kerstsfeer en ook wij proberen in ons appartementje een beetje de kerstsfeer te creëren al blijft het raar kerst in de zon. Maar zie de foto’s voor een sfeerimpressie ;) Nou de komende week mag ik lekker de hele week stage gelopen omdat we presentaties aan het personeel van de stichting gaan geven om hen te vertellen over ons project omdat we het idee hebben dat ze niet allemaal weten wat een belevingstuin is en om hen er meer bij te betrekken willen we hen wat meer informatie geven. Veder kwam ik erachter dat ik al op de helft zit qua stage gaat echt super snel ! Verder gaat alles prima hier bij jullie ook alles goed?? Heb in ieder geval al vernomen dat het weer niet echt meer zit in Nederland!

Zo dat was het weer voor nu ik zal nog een paar mooie foto’s uitzoeken om bij het verslag te zetten en dan tot over een weekje weer ;)

Ayo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Nov. 2014
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 5603

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Op bezoek bij de Big Five en zo veel meer

22 November 2014 - 28 Januari 2015

Mijn eerste echte verre reis

Landen bezocht: