vakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chasa - WaarBenJij.nu vakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chasa - WaarBenJij.nu

vakantie

Door: chasa

Blijf op de hoogte en volg

18 Januari 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon dia allemaal,

Het gaat hier nog steeds hartstikke goed. Afgelopen maandag heb ik mijn afscheid gehad op stage. Het was niet zo'n afscheid zoals ik gewend ben vanuit Nederland met activiteiten en iets lekker voor bij de koffie. Nee hier kwam ik aan met mijn stage genootje. We gingen in ons eigen vertrouwde kantoortje zitten wachten tot één voor één de directieleden langs kwamen. Om de beurt kwamen ze even bij ons zitten, we hebben even gepraat en afscheid van ze genomen. Een paar uurtjes later stonden we ook alweer buiten. hahah kort maar krachtig zullen we maar zeggen. Vanaf dat moment is ook mijn vakantie begonnen. Ik heb al veel gezien de afgelopen paar dagen. Ik ben naar westpunt geweest. Hier heb ik door wat dorpjes gereden , een landhuis bezocht en ben ik naar het strand geweest. Daarnaast ben ik ook al richting oostpunt geweest om een aloë veraplantage te bezoeken en op bezoek te gaan bij de struisvogelfarm. Dat laatste was een belevenis op zich. Ik heb een tour gemaakt over de farm waar we langs alle hokken reden van de struisvogels. Iedere man staat samen met 2 vrouwtjes in één wei. Daarnaast heb ik de struisvogels gevoerd en heb ik op een struisvogelei gestaan. In zo'n ei passen wel 20 kippeneitjes en het ei kan een gewicht van 200kg dragen! Verder heb ik nog heel veel mooie baaitjes gezien, sommige verlaten, andere met een paar voorzieningen maar bijna allemaal even mooi. Dat vind ik ook zo mooi hier dat overal wel iets te zien is en eigenlijk is niets hetzelfde. Ook heb ik al met dolfijnen gezwommen, het sea aquarium bezocht en ben ik naar de grotten van Hato geweest. Terwijl ik deze blog aan het schrijven ben, ben ik onder een boom in de wind aan het bijkomen van vandaag. Vandaag ben ik naar klein Curaçao geweest. Een onbewoond eilandje ongeveer 25km van Curaçao vandaan. Het ligt aan de zuidoostkant van Curaçao. Op het eiland heb ik lekker in de zon gezeten, heerlijk gegeten en niet te vergeten gezwommen met schildpadden en met super mooie vissen die we in Nederland alleen maar kennen vanuit de aquariums. Dus al met al allemaal mooie ervaringen die mij niemand meer af kan pakken.

Dit is mijn laatste blog vanuit Curaçao. Over 3 dagen, woensdag, vertrek ik op cruise en ik weet niet hoe daar de wifi verbinding is. Maar wie de overige belevenissen wil horen, hoort deze wel weer als ik weer terug ben in Nederland want nu is het aftellen echt begonnen nog 10 dagen en dan stap ik weer in het vliegtuig terug richting Nederland.

Groetjes en tot snel!

  • 19 Januari 2015 - 07:33

    Karian:

    Hallo Chantal
    Alweer je laatste blog, wat is het toch snel gegaan en super dat alles zo goed en fijn is verlopen.
    Nu genieten van een welverdiende vakantie.
    Geniet er samen van. En de verhalen en foto's volgen ongetwijfeld.
    Karian en math

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1217
Totaal aantal bezoekers 5599

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Op bezoek bij de Big Five en zo veel meer

22 November 2014 - 28 Januari 2015

Mijn eerste echte verre reis

Landen bezocht: