Kerstmis in de zon - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chasa - WaarBenJij.nu Kerstmis in de zon - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chasa - WaarBenJij.nu

Kerstmis in de zon

Door: chasa

Blijf op de hoogte en volg

26 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi!

De vorige blog begon ik met bon tardi en ik kreeg wat reactie van mensen die niet wisten wat het betekende, nou bij deze het betekend goede middag ;) Deze blog heb ik geschreven bon nochi en nu kunnen jullie het misschien al raden maar dit betekend goede avond.

Dan wil ik jullie nu aller eerst nog een hele fijne 2e kerstdag toewensen en hopelijk was 1e kerstdag ook geslaagd. In het Papiamento zeg je met kerstmis bon pasku! Hier was 1e kerstdag in ieder geval wel geslaagd, al blijft het een beetje vreemd kerst in de zon. Gisteravond ben ik samen met een huisgenootje uit gaan eten en daarna hebben we samen nog wat gedronken om kerstmis goed in te luiden. Vandaag ben ik samen met mijn huisgenootje naar het strand geweest maar helaas na 2 uurtjes zon sloeg het weer in één keer om, de lucht werd grijs (moest weer even aan ons mooie Nederland denken :P) en later heeft het een uur lang super hard geregend en gewaaid. Door de regen hadden we geen zin meer om langer te blijven dus hebben we besloten om terug te rijden naar ons appartement. Hier hebben we ons opgefrist en daarna hebben we lekker samen gekookt en samen gegeten. Na het eten kwam een derde huisgenoot terug van het werk en toen kwam de chips, de nootjes en het drinken op tafel. Dus al met al een geslaagde eerste kerstdag.

Ik ben meteen met Kerstmis begonnen maar ik zal nu verder gaan waar ik de vorige keer gestopt ben. Tijdens de vorige blog had ik nog steeds maar 1 huisgenootje, namelijk het Duitse meisje. Afgelopen maandag is daar een 2e huisgenootje bij gekomen namelijk een jongen. Heel toevallig is hij ook uit Limburg dus dat is leuk. Deze jongen is hier om te werken als duikinstructeur. Dinsdag is er een 3e huisgenootje bij gekomen, een Japans meisje. Met haar heb ik ook kerstavond en 1e kerstdag doorgebracht. Dit meisje of eigenlijk is het een vrouw want ze blijkt al 35 jaar te zijn terwijl je dat zo op het eerst moment niet zou zeggen is hier om in januari te starten met haar opleiding medicijnen. Zij is de enige die nu samen met mij vrij heeft dus daarom doen we nu veel samen. Voor mij ook leuk want hoef ik niet overal alleen heen en ik kan werken aan mijn Engels . Morgen tweede kerstdag ga ik niet zo veel doen. De winkels zullen hier open zijn dus ik denk dat ik even richting Punda wandel en dat ik daar gewoon even ergens een drankje ga doen, het is niet alle dagen feest haha.

Dan Stage. De vorige keer schreef ik dat we een presentatie gingen houden voor het personeel van Hamiëd nou dat hebben we dus ook gedaan. Niet op de dag dat het gepland was, maar dit was te verwachten want ja het is ten slotte Curaçao dus alles wordt uitgesteld. 1 dag later dan gepland heeft de presentatie plaats gevonden. Er was een grote opkomst wat wij eigenlijk van te voren wel hoopte, maar niet gedacht hadden. Mijn stagegenootje en ik hebben kort verteld wat een belevingstuin is en we hebben plaatjes laten zien zodat het personeel er een beetje een beeld bij kreeg. Na de presentatie hebben we een enquête formulier uitgedeeld en deze heeft iedereen ingevuld. Op het enquête formulier stonden een aantal vragen die betrekking hadden op de inrichting van de tuin zoals wat is belangrijk voor bewoners, van welke kleuren houden ze, welke planten/kruiden adviseren jullie en welke elementen van vroeger zouden we terug moeten laten komen in de tuin. Het was een mooie bijeenkomst en ook het personeel waardeerde dit enorm. Momenteel zijn we bezig om de uitkomsten van de presentatie/enquête te analyseren en te verwerken in ons plan van aanpak zodat de tuin nog beter aansluit bij de wensen en behoeften van de bewoners en het personeel. Naast de analyse hebben we ook al een plattegrond gemaakt waarop te zien is hoe we ongeveer de tuin in willen gaan richten. We schieten best goed op met z’n tweeën maar dit mag ook wel want in principe hoeven we nog maar 11 dagen stage te lopen tm 13 januari (zitten een aantal vrije dagen tussen ;) ) en dan zijn we klaar en zou er eventueel ook al een begin gemaakt moeten zijn met de tuin. Maar of dit laatste gaat lukken weten we nog niet want naast de praktische zaken moeten we ook een heleboel theoretische dingen doen voor de opdracht van mijn stagegenootje, maar we blijven positief denken en we hopen dat we op tijd klaar zullen zijn.

13 januari ben ik dus klaar met stage maar daarna heb ik nog lekker 2 weekjes vakantie om nog even te genieten van het eiland voordat ik weer terug kom naar het koude Nederland.
Dit is eigenlijk zo een beetje de stand van zaken op dit moment.
Ik wens jullie allemaal alvast een heel goed uit einde en een heel goed begin van 2015!!!
Ik zal begin 2015 weer een nieuwe blog erop zetten want dan heb ik waarschijnlijk weer het een en ander mee mogen maken hier waar ik jullie weer over kan vertellen.

Groetjes (Papiamento Ayo!)

  • 26 December 2014 - 09:56

    Karian:

    Hoi Chantal , weer leuk om te lezen, blij dat alles nu zo leuk en goed verloopt.
    En de tijd vliegt blijkbaar daar ook voorbij. Geniet er nog maar van.
    Fijne dagen nog en een hele fijne jaarwisseling.
    Groetjes

  • 26 December 2014 - 12:17

    Yvonne:

    Hoi chantal

    ik ben ontzettend trots op je hoe jij je door je stage periode heen weet te werken. Zeker na de 1e week dacht ik, die komt terug. Maar nee je gaat door. Nu op je nieuwe stekje en met inmiddels meerdere studenten weet je er toch iets moois van te maken. Nog een paar weken en dan kunnen we je weer in onze armen sluiten.
    Geniet nog van deze laatste weken. En ik hoop dat de stage opdracht een prachtig eindresultaat zal hebben waar jullie trots op kunnen zijn.

    Groetjes

  • 31 December 2014 - 14:50

    H.Kirkels:



    Hallo Chantal

    Wat fijn dat we je zo fijn kunnen volgen. Het lijkt dan niet zo ver weg.En dan dat mooie

    weer. Daar zijn we wel een beetje jaloers op.Hier hebben we sneeuw gehad. Mooi om

    te zien maar dat was het dan.Voor de rest ook heel erg fijn dat alles zo goed gaat daar.

    Maak van de laatste weken nog iets heel moois om niet te vergeten. Heel veel succes met

    alles en tot ziens het volgend jaar zullen we maar schrijven

    Hele fijne jaarwisseling oom Harrie en Tante Toos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Nov. 2014
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 5597

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Op bezoek bij de Big Five en zo veel meer

22 November 2014 - 28 Januari 2015

Mijn eerste echte verre reis

Landen bezocht: