Gearriveerd - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chasa - WaarBenJij.nu Gearriveerd - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chasa - WaarBenJij.nu

Gearriveerd

Door: Chasa

Blijf op de hoogte en volg

23 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik veilig aangekomen in Curaçao. De vlucht is me op zich wel meegevallen kon mezelf goed vermaken doordat ik een soort Ipad voor me had in de stoel waar mee ik film kon kijken, muziek kon luisteren en spelletjes kon spelen. Maar 10 uur zitten is wel erg lang op een gegeven moment weet je niet meer hoe je moet gaan zitten en dan ga je dus maar een stukje lopen. Een voordeel was wel dat je tijdens zo een lange vlucht wel goed verzorgd wordt. Je krijgt 2x wat te drinken, 1x een koekje en 1x warm eten dus daar viel niets van te zeggen. Na dus 10u ongeveer gevlogen te hebben landen we op vliegveld Hato. Ik dacht dit zal wel een groot vliegveld zijn maar dit viel me eigenlijk weer tegen. Was erg klein maar ook weer fijn want dan is alles lekker overzichtelijk. Uit eindelijk kon ik door lopen naar buiten en hier stond al iemand van het huis op me te wachten. De autorit van het vliegveld tot aan het huis is normaal gesproken een 10 minuutjes maar we reden fout dus waren we 20 minuten onderweg. Wat ik onderweg gezien heb ik veel groen, palmbomen, een mooie zee, kleine armzalige huisjes en grote huisjes met hekken erom heen. Degene die op me op gehaald heeft zei ook dat de verschillen tussen arm en rijk hier wel goed merkbaar zijn. Eenmaal aangekomen bij het huisje heb ik een kleine rondleiding gehad en heb ik de sleutel van mijn kamertje gekregen. Het ziet er wel goed uit. Heb een grote kamer met een bed, een bureau, een kast en niet te vergeten een ventilator!! Die heb je hier echt nodig want ondanks dat het vaak bewolkt is is het hier super benauwd. Verder moet ik de keuken en de badkamer delen met de anderen en omdat we bijna allemaal jongens hebben heeft de baas me al verteld dat het op een gegeven moment een zooitje kan worden. maar hij gaat een corvee rooster maken dus ben benieuwd. Nadat ik me even had opgefrist bood de baas aan om met hem mee te eten omdat ik niets meer had gegeten vanaf 's middags. Ja wat zullen we er van zeggen ik ben andere kookkunsten gewend hahah. Na het buiten diner met twee zijn we nog geweest pinnen omdat hier alles met guldens betaald moet worden en zijn we langs de Albert Heijn gereden om alvast wat boodschapjes te doen zodat ik ieder geval iets te drinken en te eten had. Daarna was ik echt kapot maar heb nog buiten gezeten met de rest tot ongeveer 23u en toen kon ik echt niet meer en ben ik gaan slapen tot vanmorgen 7u. Toen werd ik mooi gewekt door een haan! hopelijk is dat niet iedere dag zo, maar we zullen zien. Verder hebben we hier in huis 2 huisdieren een kat en een hond. Maar vind ze smerig dus dat ze maar uit mijn buurt blijven ;) Vanmorgen heb ik lekker buiten ontbeten en vanmiddag ga ik met mijn stagemaatje een rondje over het eiland maken en misschien gaan we nog een duik nemen in de zee :)

Nou dit was het weer even voor nu, later meer.
Heel veel groetjes uit het nu wat bewolkte maar benauwde Curaçao.

  • 23 November 2014 - 21:29

    Rachel Raafs:

    Hallo chantal je hebt een leuk verhaal geschreven ik ga het proberen te volgen en als je lekker wil eten kan je gaan op de caracasbaaiweg bij een truck di pan of bij la iguana bij de pontjesbrug of bij de plaza bieu vele groetjes van rachel en martin xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Nov. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 5595

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Op bezoek bij de Big Five en zo veel meer

22 November 2014 - 28 Januari 2015

Mijn eerste echte verre reis

Landen bezocht: